Aku di PASIR PUTIH

Assalammualaikum wbt
Jawab salam itu wajib ^^

Hai ! Sudah lama rasanya aku tak update blog usang ini . Ish ! Maaf lah , agak bz sikit sejak kebelakangan ni . Eceh !! Hahah , back to the topic . Aku di pasir putih . Kenapa ? Hah ! Meh lah aku nak cerita pengalaman pertama aku masuk wad , jumpa patient sebenar dan bermacam pengalaman aku dapat . Huhuh . First time in my life , aku sbg seorang misi @ jururawat . Orang kelantan panggil jururawat sbg misi . Heheh . Memang bergoncang laju lah dada aku saat melangkah masuk ke hospital tengku anis , pasir putih kelantan . Auch ! Takot mak jenab , yelah , kita ni main gn nyawa org , bahaya lah jugak kan . Heheh . Tp , alhamdullilah , aku mampu menandingi rasa gemuruh itu . Alhamdullilah , hari pertama aku berkeja , aku dapat mcm2 pengalaman . Betul ape org kata , jadi misi ni , mcm2 gelagat manusia kita bole jumpa , dan mcm2 perkara kita akan tengok . Yang taknak tengok pon , kita akan tengok jugak . Dan yang paling aku tak dapat lupakan ialah , aku menguruskan mayat seorang arwah makcik . Sedih sgat taw , arwah baru daftar masuk wad , then dalam 3 jam lepas tu , arwah meninggal dunia . Kami semua jururawat kat situ , terkejut dan sedih . Tp , nak buat mcm mana kan , ajal maut di tangan tuhan . Dan itu adalah pengalaman pertama aku menyentuh mayat . Seram sejuk jugak aku dibuat nya . Nasib lah masa tu aku shift pagi , takde lah seram mcm malam kan . Heheh . Selain itu , aku dapat rasa mcm mana penat nya melayan kerenah patient . Perlukan kesabaran yang tinggi . Dan aku dapat tengok mcm2 jenis penyakit . Ade yang sakit HIV lah , MRSA lah , patah tangan sebab rmpit pon ade . Ermm , mcm2 aku jumpa . Tp , tu semua pengalaman termanis bagi aku . Dan pertama kali jugak , aku dapat merasa masuk dewan bedah . Tp , masuk sekejap jelah , amek patient lepas bedah . Huhuh . Tp best taw , pengalaman2 . Heheh . Klau nak tulis kat sini , ade mcm2 pengalaman taw yang akan aku simpan smpai bila2 . Heheh . Memang seronok berkerja gn orang ramai ni , sbb ade mcm2 kerenah . Nak cari jodoh pon bole gak sbb doktor2 pon hensem . Hahah ! Gatal ! So , no idea dah . Kbye . :D


gambar hari terakhir di pasir putih , sbb lepas pasir putih aku g hospital kat kota bahru plak . 
huhuh . rindu gn makcik dan pakcik disana . miss them a lot :D 

No comments :

Post a Comment