:: # family ::

Assalammualaikum wbt 
Jawab salam itu wajib ^^

Yaallah , kau tabah kan lah hati ku , dan kau berikan lah kekuatan pada ku agar aku bisa menempuh segala dugaan mu yaallah . aku hanya lah insan yang lemah , dan amat mengharapkan pertolongan daripada mu . Aku tak kuat yaallah . Aku lemah . Aku hanya mampu berdoa dan berusaha setakat ape yang aku mampu lakukan . 

Kau kuatkan lah azam aku yaallah . Aku datang ke sini , untuk menimba ilmu dan membahagiakan kedua orang tua ku yaallah . aku mahu melihat senyuman mereka apabila aku mampu menggengam segulung diploma utk aku hadiah kan kepada mereka diatas segala penat lelah mereka membesarkan aku selama ni . Aku tahu , selama ni aku tak mampu menjadi anak yang baik utk mereka , kini , disini , di KOLEJ KEJURURAWATAN KUBANG KERIAN , aku akan berusaha utk menjadi yang terbaik utk mereka dan masa depan ku . kau permudahkan lah urusan ku yaallah .

aku sanggup dimaki hamun , dicerca , dimarahi sekarang dari aku dimarahi , dan menyesali perbuatanku dimasa depan kelak . terima kasih pengajar , kerana memarahi , mengherdik saya sekarang , sbb dengan itu saja yang mampu mengajar saya erti seorang student . bukan mudah untu menjadi seorang student nurse , bermacam2 halangan , pengalaman , cubaan kita harus tempuhi , kerana kita bermain dengan nyawa orang . nyawa manusia . salah tindakan kita , maka air mata lah yang menemani keluarga pesakit . semoga aku mampu membahagiakan orang lain . walaupun aku tidak mampu untuk merawat keluarga ku sendiri , sekurang2 nya aku mampu untuk memberi kebahagian untuk keluarga orang lain . 

yaallah . mampukah aku menggalas tanggujawab yang besar ini ? apakah mungkinn . . . 
peacee :D

No comments :

Post a Comment