Kenapa saya  masih syg dia,walau dia dh tinggal saya  ?
Kenapa saya masih syg dia,walau dia dh buang saya ?
Kenapa saya masih syg dia,walau dia dh hancurkan hati saya ?
Kenapa saya masih syg dia,walau dia dh pijak cinta saya ?
Kenapa saya masih syg dia,walau dia runtuhkan mahligai saya ?
Kenapa saya masih syg dia,walau dia pergi tanpa belas ?
Kenapa saya masih syg dia,walau saya menangis dia pandang saya penuh benci  ?
Kenapa saya masih syg dia,walau dia tak pernah pikir susah saya ?
Kenapa ? Kenape saya masih sayang dia ? ! 

SEBAB

Bila dia tinggal saya , saya sedar kelemahan diri saya
punca dia pergi .

Bila dia buang saya , saya makin dekat dengan Tuhan ,
dan saya tahu ujian ini utk saya baiki diri , bukan merosakkan diri saya dgn kebencian .

Bila dia hancurkan hati saya , saya teringat betapa byk hati dia saya hancurkan , tanpa saya sedari .

Bila dia pijak cinta saya , saya tahu cinta tu dh lamer tak berkembang tak di baja , atas kelalaian dan kealpaan saya .
bila di pijak baru saya tercungap untuk bernafas ,
dan cuba bangun dan kembang semula .

Bila dia runtuhkan mahligai saya , saat tu , ia hanya mahligai kaca , yg pudar sinarnya , hanya tiang cinta yg mmbuat ia terus berdiri .

Bila dia pergi tanpa belas , saya kenal dia , saya tahu dia berperang dengan diri , mencari kekuatan untuk berlalu

Bila dia pandang saya penuh benci , itu kerana dia sayang saya , walau dia cuba nafikan

Bila dia tak pernah pikir susah saya , sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan saya .

dan kerana itu ,
SAYA MASIH SAYANG DIA !!
dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya !!
dan saya berjanji ,
walau sesaat saya takkan sia sia kan cinta awak itu  


No comments :

Post a Comment